Naloga Sekretariata je, da služi Parlamentarni Skupščini, ki je ustavni organ in politično telo Sveta Evrope. Naloge sekretariata so:
zagotavljanje tekočega delovanja Skupščine in njenih teles;
uspešno in učinkovito upravljanje in razporejanje sredstev;
spremljanje odločitev, ki jih sprejmejo Skupščina in njena telesa;
priprava terena za vse aktivnosti in programe, ki jih izvaja Skupščina.
zagotavlja predsedniku potrebno pomoč za izvajanje njegovih uradnih dolžnosti (govori, intervjuji, raziskave, letna poročila, …);
organizira predsednikov program (seje Skupščine, sestanki, uradna potovanja,…) in potrebne kontakte;
spremlja predsednikovo dopisovanje;
skrbi za protokolarne zadeve (predstavljanje ob uradnih dogodkih, organiziranje sprejemov in uradnih kosil, program za pomembne goste);
organizira predsedovanja sejam Skupščine (predsednika in podpredsednikov)
ureja honorarna sodelovanja s Skupščino;
ureja predsednikova pooblastila.
zagotavlja Generalnemu sekretarju potrebno pomoč pri izvajanju njegove dolžnosti - koordinacije dela Skupščine in njenih odborov;
spremlja dopisovanje;
pripravlja pisna in ustna sporočila Uradu skupščine in namestnikom ministrov, pripravlja tudi govore in delovne dokumente;
ureja potrebne stike za organizacijo aktivnosti Generalnega sekretarja skupščine, še posebno stike s političnimi skupinami, nacionalnimi delegacijami in nacionalnimi parlamenti držav članic;
pripravlja uradna potovanja Generalnega sekretarja Skupščine;
pripravlja sestanke osebja in zagotavlja nemoteno delovanje.
organizira sestanke Urada, kar med drugim obsega:
pripravo osnutkov dnevnega reda in minutaže;
pripravo osnutkov delovnih dokumentov;
pripravo dokumentacije za sestanke;
vodenje zapiskov za predsednika;
spremljanje odločitev Urada;
pomoč ad hoc odborom Urada;
priprava sestankov Skupnega odbora, Predsedniškega odbora in sestankov predsednikov nacionalnih delegacij.
organizira seje Skupščine, kar med drugim obsega:
pripravljanje dnevnega reda za sejo;
izdajanje pozivov članom skupščine;
registriranje govornikov in oblikovanje liste govornikov;
potrjevanje procedure volitev in glasovanja;
pripravlja uradna poročila zasedanj, kjer je zabeležen čas sprejetja vseh dokumentov, zapisnikov, amandmajev, vprašanj Odboru ministrov, pisnih izjav in drugo;
ureja in nadzoruje navodila odborom;
registrira, pripravlja, preverja in vodi evidenco vseh vloženih dokumentov;
ureja baze podatkov zdajšnjih in prejšnjih parlamentarcev, še posebej o:
mandatih;
sestavi nacionalnih delegacij, političnih skupin in odborov;
nadzoruje spoštovanje pravil Poslovnika skupščine;
izdaja publikacijo »Parliamentary Assembly List«;
ureja mailing listo za posredovanje dokumentov članom skupščine;
organizira sestanke Stalnega odbora;
koordinira sledenje sprejetim tekstom.
Organizirajo delo odborov, še posebej:
srečanja odborov (oblikujejo osnutke dnevnega reda, osnutke delovnih dokumentov, …);
organizirajo razprave, okrogle mize, seminarje in konference;
zagotavljajo pomoč predsednikom odborov in pododborov (z nasveti, predlogi, dopisi,…);
nudijo pomoč članom odborov in pripravljajo dokumente za sestanke;
spremljajo odločitve odborov in dokumente, ki jih sprejme Skupščina;
organizirajo obiske poročevalcev in nudijo pomoč poslancem v času teh obiskov;
pomagajo članom pri predstavljanju njihovega odbora na dogodkih, ki jih organizira kakšen nacionalni ali internacionalni organ;
opravljajo raziskave, ki so povezane z delom odbora;
ohranjajo poslovne stike:
- z drugimi odbori in sekretariati;
- z nacionalnimi delegacijami Skupščine;
- z mednarodnimi vladnimi in nevladnimi organizacijami;
- z drugimi nacionalnimi organi in mednarodnimi skupščinami;
- s stalnimi predstavniki vladnih oblasti;
- z Odbori vladnih strokovnjakov Sveta Evrope;
- z drugimi oddelki Sveta Evrope;
- s strokovnjaki, ki svetujejo in pomagajo članom odborov pri pripravi poročil.
ureja medparlamentarno sodelovanje z nacionalnimi in mednarodnimi parlamenti ter z Evropskim parlamentom;
organizira nadzor nad volitvami (glede na odločitev, ki jo sprejme Urad skupščine);
organizira konference predsednikov evropskih parlamentarnih skupščin;
nudi pomoč odborom pri pripravi konferenc Skupščine;
ureja programe za pomoč nacionalnim parlamentom držav Srednje in Vzhodne Evrope;
vzdržuje odnose s sekretariati nacionalnih delegacij Skupščine;
je povezava z oddelki, ki skrbijo za projekte integracije Sveta Evrope.
razvija in izvaja komunikacijsko politiko, z namenom povečati zanimanje za delo Skupščine;
pripravlja obvestila za javnost, pomaga pri osnovanju in širjenju člankov, govorov, itd.;
vzdržuje odnose z novinarji in mediji, olajšuje zvezo med njimi in člani Skupščine;
sodeluje s sekretariati odborov Skupščine pri posredovanju zadev, primernih za medije;
ureja in izdaja elektronsko revijo Skupščine;
dela in sodeluje z oddelkom za medije in novinarje direktorata za komunikacijo in raziskave.
ureja in posodablja spletno stran Skupščine;
pomaga pri izvajanju komunikacijske politike Skupščine;
ustvarja in ureja bazo podatkov Skupščine;
nudi pomoč članom Sekretariata skupščine z navodili za nove tehnologije;
zagotavlja delovne odnose z oddelkom za informacijsko tehnologijo;
upravlja z računalniškim sistemom, ki je na voljo Skupščini, vključno s sistemom za elektronske volitve;
zagotavlja učenje uporabnikov in podporo med sejami Skupščine.
pripravlja poročila in dokumentacijo;
izvaja raziskave in odgovarja na prošnje za informacije in dokumente;
upravlja Arhiv skupščine, arhivira in posreduje publikacije, ki so jih sprejela druga telesa Sveta Evrope;
analizira parlamentarne debate, novinarske članke in akademske publikacije o Svetu Evrope;
pripravlja osnutke dokumentov in poročil za Skupni odbor in Urad Skupščine;
občasno pripravlja osnutke govorov in člankov;
pomaga pri pisanju skupščinskega dela poročila o delu Generalnega sekretarja Sveta Evrope in pri njegovem polletnem poročilu o sodelovanju z Evropsko unijo in Evropskim parlamentom.
nadzoruje odnose s tistimi mednarodnimi medvladnimi organizacijami, ki jih ne pokriva noben odbor;
ureja odnose z nevladnimi organizacijami.
administracijsko vodenje Sekretariata skupščine;
vodenje kadrovanja;
vodenje proračuna Skupščine, vključno s programom, nadzorom in notranjim pregledom vseh proračunskih akcij;
svetuje uradnikom Sekretariata skupščine o upravnih in proračunskih zadevah, z namenom zagotoviti usklajenost s pravili;
uradniška pomoč pri vseh sejah Skupščine in pri sejah Stalnega odbora;
vzdrževanje odnosov s sekretariati nacionalnih delegacij;
dodeljevanje prostih pisarn Skupščini;
vzdrževanje delovnih odnosov z Generalnim direktoratom za administracijo in logistiko;
administrativno vodenje poslovnih potovanj parlamentarcev in osebja, katerih potne stroške krije Skupščina;
administrativna pomoč odborom (s seminarji, konferencami, nadzori volitev,…)
administracija pri projektih izobraževanja, študijskih obiskih in podobno.