Arhiv novic

  • 2010-12-01 11:37:52 - Ukinitev Informacijskega urada Sveta Evrope v Sloveniji več

  • 2010-11-30 09:20:06 - Novica: Svet Evrope z novo kampanjo proti spolnim zlorabam otrok več

  • 2010-11-24 11:11:52 - Novica: Več za zaščito otrok, žrtev spolnih zlorab več

Arhiv novic

Vse novice

Spolna zloraba Svoboden, da si to, kar si Vožnja pod vplivom drog Evropa je več, kot si misliš Natečaj Vsi smo otroci sveta Evropska konvencija o človekovih pravicah Wild Web Woods Spregovori proti diskriminaciji Dosta! Osvobodimo se predsodkov, spoznajmo Rome! Tvoje roke naj negujejo, ne kaznujejo 60 let Sveta Evrope Ustavimo nasilje nad ženskami Trgovanje z ljudmi Vsi drugačni - vsi enakopravni Varšavski vrh Evropsko sodišče za človekove pravice Konvencije

»Enake možnosti v izobraževanju za vse – tudi za romske otroke?«

10.04.2009, Kamenci

V okviru kampanje Sveta Evrope »Spregovori proti diskriminaciji« in v počastitev 8. aprila - svetovnega dneva Romov je v petek 10. aprila v romskem naselju Kamenci v Prekmurju potekala okrogla miza na temo  »Enake možnosti v izobraževanju za vse - tudi za romske otroke?«.

Organizatorji Romsko društvo »ROMANO PEJTAUŠAGO« Kamenci, Občina Črenšovci, »MISIJA *S« - Društvo za trajnostni razvoj Pomurja ter Informacijski urad Sveta Evrope v RS so pripravili debato o izjemno relevantni temi - izobraževanju romskih otrok, saj se otroci in njihove družine še vedno soočajo z velikimi izzivi, preprekami in diskriminacijo.

Pa vendar je bil v svojem nagovoru optimističen predsednik Državnega zbora, dr. Pavel Gantar:  »Danes, ko obeležujemo Svetovni dan Romov in ko še s posebno pozornostjo razmišljamo in razpravljamo o vzrokih, predvsem pa o načinih odprave diskriminacije Romov, sem optimističen. Zato, ker sem srečal vrsto zagnanih, sposobnih in odprtih ljudi, ki se vsak na svoj način, vsak v skladu s svojimi sposobnostmi, trudite, da bi nam skupaj uspelo - izkoreniniti predsodke in nestrpnost do Romov in povečati možnosti enakopravnega vključevanja Romov v družbeno življenje.«

»Da bi znižali prag vključevanja otrok, ki prihajajo iz okolja brez tradicije izobraževanja, je pomembno prepoznati pomen predšolskega izobraževanja,« je uvodoma povedla direktorica Informacijskega urada Sveta Evrope v RS, mag. Kristina Plavšak Krajnc. »Za kakovostno izobraževanje romskih otrok je potrebno gradivo v njihovem maternem jeziku. Čeprav - glede na raznolikost in dialekte romskega jezika - to ni preprosto, gre za pravico romskih otrok, in za izpolnitev teh zahtev si je potrebno prizadevati. Učitelji v osnovnih šolah morda potrebujejo posebno izobraževanje za poučevanje v razredih, ki jih obiskujejo učenci iz različnih okolij. Dandanes je malo romskih učiteljev, zato je nujno, da se njihovo število poveča. Več je potrebno storiti tudi za zaposlovanje delavcev romskega porekla v šolah. Poskusi, ko so v razredih romski pomočniki, so prinesli pozitivne rezultate.«

O pozitivnih izkušnjah so spregovorili tudi govorci na okrogli mizi. Samanta Baranja, predsednica Romskega akademskega kluba, Benjamin Ignac, dijak 2. letnika splošne gimnazije v Čakovcu, državni prvak v geografiji ter Bogdan Miklič, romski novinar, ki so vsi poudarjali pomen izobraževanja, vlogo družine in pomembnost podpore v šoli. Ludvik Levačič, poglavar romskega naselja Kamenci, je izpostavil, da je pomembno, da dobijo romski otroci možnost izobraževanja tudi v popoldanskih urah, saj je zaradi skromnih domov in okrnjenega znanja staršev pogosto sploh nimajo. O zgodovini Romov, ki se je otroci v šoli ne učijo, je pa zanje pomembna, je spregovorila moderatorka okrogle mize Julija Sardelić. Odprla je tudi pomembno vprašanje o izpisu romskih srednješolcev iz prvega letnika srednje šole zaradi neznanja poštevanke, pri čemer se lahko ponovno vprašamo, ali imajo vsi otroci enake možnosti v izobraževanju. Govorci so se strinjali, da je pomembno delo s starši romskih otrok, vključevanje otrok v predšolsko izobraževanje in pomoč otrokom med procesom izobraževanja.

Vse novice