Arhiv novic

  • 2010-12-01 11:37:52 - Ukinitev Informacijskega urada Sveta Evrope v Sloveniji več

  • 2010-11-30 09:20:06 - Novica: Svet Evrope z novo kampanjo proti spolnim zlorabam otrok več

  • 2010-11-24 11:11:52 - Novica: Več za zaščito otrok, žrtev spolnih zlorab več

Arhiv novic

Vse novice

Spolna zloraba Svoboden, da si to, kar si Vožnja pod vplivom drog Evropa je več, kot si misliš Natečaj Vsi smo otroci sveta Evropska konvencija o človekovih pravicah Wild Web Woods Spregovori proti diskriminaciji Dosta! Osvobodimo se predsodkov, spoznajmo Rome! Tvoje roke naj negujejo, ne kaznujejo 60 let Sveta Evrope Ustavimo nasilje nad ženskami Trgovanje z ljudmi Vsi drugačni - vsi enakopravni Varšavski vrh Evropsko sodišče za človekove pravice Konvencije

Kampanje Sveta Evrope

Dosta! Osvobodimo se predsodkov, spoznajmo Rome!

Kampanja ozaveščanja o Romih

Kaj imajo skupnega Esma Redžepova, Šaban Bajramović, Rajko Djurić, Jožek Horvat-Muc in Marinko Šarkezi? Vsi so Romi!

Zakaj kampanja ozaveščanja o Romih?

Dosta je beseda, ki jo uporabljajo Romi in pomeni dovolj. Je pa tudi kampanja ozaveščanja Sveta Evrope in Evropske komisije, katere temeljni namen je zbližati Nerome in Rome ter prispevati k premoščanju ovir, ki v stikih med Romi in Neromi nastajajo zaradi predsodkov in stereotipov.

Čeprav Romi v Evropi živijo že vse od 14. stoletja, jih večinska družba ne priznava vedno kot sebi enakopravne. Danes veliko romskih skupnosti živi v zelo težkih razmerah, njihova udeležba v javnem življenju pa je izredno omejena.

V zadnjih letih je bil zaznan določen napredek pri izboljšanju ekonomskih in socialnih razmer Romov v Evropi. Kljub temu globoko ukoreninjena prepričanja in predsodki ta prizadevanja pogosto ovirajo.

S klicem Dosta! želimo odpravljati predsodke in stereotipe, se jih osvoboditi in pokazati, kdo Romi pravzaprav so. Seveda pa tako kot ni nihče, tudi Romi niso popolni.

Romi so prebivalci Evrope in štejejo približno 12 milijonov ljudi. Živijo v skoraj vseh državah članicah Sveta Evrope; v nekaterih državah Srednje in Vzhodne Evrope predstavljajo več kot 5 odstotkov celotnega prebivalstva.

Romi so sestavni del evropskega prostora in nimajo le dolžnosti, temveč tudi pravice in želje kot vsi drugi, zato jih je treba priznati kot enakopravne sodržavljane ter spoštovati njihove človekove pravice. Poleg tega je romska kultura v celoti del kulturne dediščine Evrope: od nekdaj je prispevala k bogatenju evropskih družb. Zdaj je čas, da ta prispevek priznamo.

Vsakdo ima pravico do boljšega življenja!

Kdaj in kje?

Kampanja Dosta! je nastala kot del širšega skupnega programa Sveta Evrope in Evropske komisije Enake pravice in obravnavo Romom v Jugovzhodni Evropi. Med letoma 2006 in 2007 se je izvajala v Albaniji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Srbiji in Nekdanji jugoslovanski republiki Makedoniji. Kampanja Dosta! se je začela kot regionalna kampanja in kasneje vzbudila zanimanje drugih držav članic Sveta Evrope. Leta 2008 sta kampanjo prilagodili in začeli izvajati Ukrajina in Moldavija, hkrati pa je bila možnost partnerstva ponujena tudi drugim državam članicam Sveta Evrope. Kot prva država članica Evropske unije je jeseni 2008 s kampanjo začela še Slovenija.

Kampanja Dosta! želi v vse evropske države prenesti enako sporočilo, čeprav so politike glede Romov v evropskih državah različne, prav tako pa tudi kulturni vzorci in družbeni standardi.

Ker so pogosto predsodki do vseh drugačnih zelo močni, a ravno tako zelo napačni, si želimo, da bi naši otroci odraščali v družbi, v kateri sta strpnost in sprejemanje drugačnosti vrlini.

Vsi smo drugačni, a to nas le bogati!


Primeri dejavnosti kampanje Dosta!

• Interaktivna in večjezična spletna stran
• Radijski in televizijski spoti
• Tekmovanje za najboljši plakat in fotografijo na temo boja proti stereotipom o Romih
• Šolsko tekmovanje
• Usposabljanje o romski kulturi in etičnem poročanju za vse, ki delujejo na medijskem področju
• Usposabljanje za romske pomočnike in učitelje
• Usposabljanje za romske koordinatorje na socialnem in zdravstvenem področju ter zna področju boja proti trgovini z ljudmi
• Festival Umetnost in mladi proti diskriminaciji


Kako se je mogoče pridružiti kampanji?

Pri kampanji Dosta!, ki od jeseni 2008 poteka v Sloveniji, lahko sodelujete na več načinov. Prvi in najpreprostejši je širjenje sporočil kampanje v vsakdanjem življenju: s strpnim dialogom in lastnim zgledom pri spodbujanju medsebojnega razumevanja in sožitja.

Za uspešno uresničevanje ciljev kampanje in odpravljanje predsodkov in stereotipov do Romov je potrebno sporočila kampanje vplesti v vse pomembne vidike družbenega življenja, na primer na področju kulture, vzgoje in izobraževanja, medijev. Preko svojih aktivnosti se nam pridružite in pomagajte rušiti pregrade, ki jih postavljajo predsodki. Pri tem vam bomo pomagali z gradivi, ki so na voljo v okviru kampanje, in nasveti.

Ker pa lahko skupaj naredimo največ, vas vabimo, da se nam v skupnem partnerstvu in prizadevanjih za doseganje namena kampanje pridružite. Za vsa dodatna pojasnila se lahko obrnete na Urad Vlade RS za narodnosti ali na Informacijski urad Sveta Evrope v Republiki Sloveniji.

Prihodnost? Ustvarjajmo jo skupaj!

***

Stereotipi in predsodki

Stereotipi in predsodki o Romih in s tem anticiganizem so tako globoko zakoreninjeni v evropski kulturi, da jih pogosto ne čutimo oz. razumemo kot takšne. Tisti, ki zaradi njih trpijo, se morajo lotiti utrudljive naloge prepričevanja drugih, da gre za diskriminacijo brez razloga. Očiten znak anticiganizma je, da veliko ljudi, ki še nikoli ni imelo tesnega, osebnega stika z Romi, lahko kljub temu o njih poda natančno sliko: kako so videti, kako živijo in se obnašajo. Zelo pogosto se ravnanje enega posameznika samodejno prenese na vse »Cigane«. (Negativno) obnašanje se pripisuje romski skupnosti in ne konkretnemu posamezniku.

Anticiganizem je mogoče premagati le, če ljudje priznajo njegov obstoj. Ničesar ni mogoče spremeniti, dokler se ne zavedajo, da je to resničnost: problem ni v Romih, temveč v anticiganizmu oz. sovraštvu do njih!

***

 

Predstavitev aktivnosti v okviru kampanje.

Priročnik

Spot v okviru kampanje.

Nosilna pesem kampanje.

Več o kampanji.